۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷

هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی(ع) در قزوین آغاز به کار کرد

هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی(ع) در قزوین آغاز به کار کرد

قزوین- خبرگزاری مهر: هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی(ع) با محوریت حماسه در کربلا در قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی (ع) ظهر چهارشنبه با حضور آیت الله هادی باریک بین امام جمعه قزوین، مرتضی روزبه استاندار، علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا سنگري نويسنده و عاشورا پژوه برجسته کشور و مهمانان خارجی شیعه از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق و جمعی از مسئولان استان در محل کانون استان برگزار شد.

طیب ملکی‌پور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در حاشیه برگزاری این سوگواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: معرفی و ترویج فرهنگ و هنر حسینی (ع)، فراهم‌ کردن زمینه ابراز ارادت و اخلاص هنرمندان و اهالی قلم به جایگاه مقدس امام حسین(ع)، ارتقاء سطح معنویت و باورهای دینی در مربیان و اعضای کانون، تبیین جایگاه تاثیرگذار دین و مذهب در فرهنگ و اندیشه ایرانی از اهداف برگزاری سوگواره است.

وی، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره را در بخش عکس عاشورایی یک هزار و 166 اثر از 81 مربی و 135 عضو از 17 استان، در بخش شعر و متن ادبی 554 اثر از 285مربی و 269 عضو از 22 استان و در بخش قصه گویی 34 اثر از 25 مربی و 9 عضو از 15 استان اعلام کرد.

این مسئول ویژگی سوگواره امسال را حضور میهمانان خارجی شیعه از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق، پاکستان، هند و بنگلادش ذکر کرد و اظهارداشت: میهمنانان با شرکت در این مراسم با آیین مذهبی و اعتلای فرهنگ و هنر دینی در ایران بیشتر آشنا می‌‌شوند.

ملکی پور یادآورشد: سوگواره هفتم با عنوان"حماسه در کربلا" تعیین شده و در آن ابعاد حماسه ایثار، شهادت، اخلاص وایمان مورد بررسی قرار می گیرد.

این مسئول یادآورشد: هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی(ع) به مدت دو روز با حضور هنرمندان و شاعران و قصه‌گویان از 28 استان کشور برگزار شده است.

وی در پایان تصریح کرد: مراسم اختتامیه 12 دی، بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه آقا سید جمال برگزار می شود.

کد خبر 2206183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha